پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250684
برخي از تاخير در بررسي پرونده ها گلايه دارند/ به هر مقدار که مي‌شود از مشکلات مردم گره گشايي خواهد شد
تاریخ انتشار : 1400/01/11 09:39:32
نمایش : 1265
معاون اول قوه قضائيه با تشريح جزئيات ديدار خود با برخي از مردم، گلايه از تأخير در بررسي پرونده‌ها و رفتار برخي قضات و کارکنان را از جمله موارد مطرح‌شده برشمرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام غلامحسين اژه‌اي در حاشيه گفتگوي مردمي خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اين سفرهاي استاني يکي از برنامه‌ها ديدار حضوري با مردم است و چند نفر از مسئولان عالي قوه هر کدام به تناسب با مردم ملاقات حضوري دارند و مسائل را مي‌شنوند.

وي ادامه داد: همچنين تا آنجا که مقدور و ممکن است مشکلات پيگيري شده و در صورتي که حق با آنها باشد، احقاق حق مي‌شود تا حقي ضايع نشود.

معاون اول قوه قضائيه با اشاره به مراجعه بيش از ۳۰ نفر طي امروز براي طرح مسائل و مشکلات خود بيان کرد: تعدادي از تأخير در رسيدگي به پرونده‌ها گلايه مند بودند و عده‌اي از تأخير در اجراي احکام انتقاد کردند.

حجت الاسلام اژه‌اي گفت: برخي از مسائل هم مربوط به کساني بود که پرونده‌هايشان يک بار رسيدگي شده است و درخواست رسيدگي مجدد و اعمال ماده ۴۷۷ در خصوص پرونده‌ها را داشتند که اين موضوع مقداري کار مي‌برد.

وي با بيان اينکه اعمال ماده ۴۷۷ براي جايي است که تشخيص داده شود خلاف بيِن است، افزود: در اين زمينه برخي‌ها راهنمايي مي‌شوند چه بسا نياز به اعمال اين ماده نباشد و با اقدامات سهل تري بتوان کار رو پيش برد.

معاون اول قوه قضائيه يادآور شد: همچنين برخي نسبت به برخورد کساني که به آنها مراجعه مي‌کنند در دادسرا، دادگاه و مراجع تجديد نظر گله مند هستند. به عنوان مثال برخي طرح گلايه کردند که فلان قاضي يا کارمند به حرف‌هاي من دقيق گوش نداده و عمل نکرده يا مدارک من را نپذيرفته که لازمه اينها بررسي است.

حجت الاسلام اژه‌اي افزود: آنهايي که از رفتار دست‌اندرکاران حوزه قضائي گلايه مند هستند را يادداشت مي‌کنيم و دستگاه‌هاي نظارتي ما از جمله حفاظت و دادسراي انتظامي قضات اين مورد يا موارد مشابه را بررسي مي‌کنند.

وي با بيان اينکه بعضي از موارد مطرح شده توسط مردم مرتبط به کار دستگاه قضائي نيست و مشکل در جاي ديگري است، افزود: در اين زمينه بيشتر کساني مراجعه مي‌کنند که با بانک‌ها طرف هستند و تسهيلات گرفته‌اند و مشکلات مرتبط دارند.

حجت الاسلام اژه‌اي با بيان اينکه عموماً اين افراد کساني هستند که در حوزه توليد فعال بوده و تسهيلات گرفته‌اند و به موقع نتوانسته‌اند تسويه کنند و با رکود و تعطيلي مواجه هستند، گفت: سعي مي‌شود به اين افراد کمک شود هرچند کار به طور مستقيم در اختيار ما نيست اما از باب حمايت از توليد که مورد عنايت و تاکيد مقام معظم رهبري است سعي مي‌شود تا جايي که ممکن است واحدها تعطيل نشوند.

وي درخواست اشتغال را از ديگر موارد مطرح شده توسط مردم در ديدار عمومي خود اعلام کرد که نيازمند بررسي است و گفت: برخي مراجعان هم تقاضاي تبديل وضعيت کاري را داشتند.

معاون اول قوه قضائيه يادآور شد: تلاش قوه قضائيه در همه سال‌هاي گذشته به خصوص طي سال ۹۹ و امسال اين بوده به هر مقدار که مي‌شود از مشکلات مردم گره گشايي کرد اين کار را انجام دهيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html